Wednesday, October 16, 2013

Salam Aidil Adha

Assalamualaikum U all...

Haaa..Baik pulak aku hari ini ye...Tetiba pulak kan....Hahaha...Kan kita baru lepas menyambut Hari Raya Aidil Adha...So aku baik lah walau sekejap...Hahaha...

Raya Haji tahun ini tak ada lah semeriah mana pon U all...Kitorang sekeluarga tak balik mana-mana pun..Raya dekat rumah saje...Walaupun begitu...Tetap la gumbira rasa hati...Hihihi..Kali ini complete la isi rumah berbanding raya puasa lepas...Kedua-dua abang aku ada sekali merayakan Hari Raya Haji ini...Kata pun cuti sehari je kan...Tak ada lah masing-masing nak kemana pun..

Walaupun raya kali ini hanya sehari..Juadah raya tetap mantap ok U all...Tak ada la kitorang duk melepak cam hari biasa saje...Raya tetap raya ok..

Kali ini macam biasa ibu buat rendang..yang itu tak boleh tinggal ok...Rendang ibu memang menjadi kesukaan anak-anak buah dia...Siap pos ke Kuching ye untuk adik dan anak buah nye yang duduk kat sane...Hahaha...

Ketupat...Adalah buat sebab Along ada kan...Dia seorang saja yang pandai anyam ketupat diantara kitorang adik beradik ni..hahaha...Tapi ketupat tu lembik macam bubur sebab yang tukang isi beras adalah aku..hahaha...Kedekut kata nya...

Ketupat rendang tu dah biasa sangat kan kalau raya...So ibu buat nasi dagang untuk nampak kelainan raya kali ini...Memang feveret kitorang adik beradik ok...Hahaha...




Complete la sekali dengan acar-acar nya sekali...Meroyan ok nasi dagang tak ada acar timun...

Yang terbaiknya...pukul 12 tengah hari je semua isi rumah terbongkang tidur kekenyangan...hahaha...Tak ada seorang pun yang hidup until 4 petang...Bangun-bangun je semua orang serbu dapur sebab lapar balik kan...hahaha..buruk perangai...

And the best part nye...waktu malam ada mangga pauh cecah kicap...Adoi...meleleh pulak air liur aku ni haaa....Tengok gambar je ni...Memang aku sengaja potong waktu malam sebab ada paksu dan maksu aku..Memang ada lawan lah nak makan masam-masam ni...Lagi2 maksu...kata nya masam-masam..tapi die tak bangun-bangun dari mengadap Mangga tu...hahahaha


Apa-apa pun U all...Aku ngucapkan 

SELAMAT HALI RAYA AIDIL ADHA...



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...