Thursday, April 8, 2010

Ku Utus Rindu



" Bila memori datang mendera, kutebar harapan di lautan kasih "

INTAN ARNIDA

Karissa Lisa diceraikan kerana cuba menduakan suaminya. Hidupnya semakin tertekan apabila bekas suami menafikan hak penjagaan dua orang puteri kembar mereka, Puteri Qayrina dan Puteri Qistina. Pertemuan dengan Tommy Yadees memberikan keyakinan kepada karissa. Lelaki itulah pembangkit semangatnya, juga merawat kepedihan hidupnya selama ini. Dia sedar kini, kebahagiaan bukan boleh dibeli dengan harta kemewahan. Lantaran itu, Karissa kembali menjadi wanita yang digeruni. Dendam kesumat terhadap seorang lelaki bernama suami memaksanya bertindak nekad. Lantas, bermulalah detik-detik penyamarannya yang penuh makna! Datuk Mukris pula semakin resah. Satu rahsia yang telah terpendam sekian lama berjaya dibongkar oleh wanita yang pernah bertakhta di hatinya itu. Ternyata, Karissa bukan calang-calang wanita yang boleh diperbodohkan! Namun, wajarkah karissa berdendam sebegitu rupa sehinggan tergamak memerangkap ayah kepada anak-anak sendiri? Tercapaikah impian seorang ibu ingin membuktikan kasih sayang terhadap sang puteri atau mungkinkah segalanya itu akan hanya membuka pekung di dada dan mencalar maruah insan yang pernah dikasihi? Yang pasti ada hati yang terluka...Ada jiwa yang menderita!

bagi aku:

kita jawab soklan kt atas dlu k...huhu...

1. wajarkah karissa berdendam sebegitu rupa sehinggan tergamak memerangkap ayah kepada anak-anak sendiri?
wajar...............sebab bg aku..kite kne bg pengajaran sikit kt sang ayah tu..da la main tuduh2...pastu suke2 jek amik bende yang berharga dri kita...macam dalam dunia ni dia berhak buat ape saje keputusan.

hihi..tu pendapat aku la u all lepas bce citer ni...tp xde la aku wat mcm karissan wat..nk culik bagai...ade bnyk cara lg...huhu...kire aku ni pendendam juga la...so...pada pembaca di luar..berhati2 ngn aku..huahua...(poyo siot...hahaha)

tp 1 la aku xpuas hati ngn ending citer ni..nape nk rahsia kan lg kedudukan masyalia @ qasyalia..bg aku kalo da terbongkar sumer...patut sumer dibongkarkan..nk kire due2 puteri tu xleh trime...diorang bleh trime je ibu n abang angkat sendri(eiruz)...alang2 kan...kalo dirahsiakan lg..lme2 jd teruk blik...serupa je kan..baik teruk skali jek...huhu

eh eh..aku ni sibuk nk ngomplen...cube wat novel tgk..huhu..

suke r..aku berhak mengkritik ape yang aku bce...huhu

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...