Tuesday, April 20, 2010

vermisse ihn

Jetzt bin ich wirklich vermisse ihn so sehr ..
Alltag ..
jederzeit ..
überall ..

aber

er mich nicht verstehen .. er immer macht mich wahnsinnig mit ihm .. Ich bin im Stress .. irgendwann, ich fühle mich wie ich ihn verloren und ihn nie in meinem Leben ..habe ihn denken über mich ... wie ich es immer über ihn denken .. irgendwann, ich weiß nicht, was er in seinem Leben .. will und was er von mir wollen..

meine Liebe ...

Ich bin wirklich liebe und vermisse dich so sehr .. ich will u immer wissen, dass

Sunday, April 11, 2010

Aku Hanya Seorang Perempuan



" Bertahun jiwanya kosong. Dan hari ini perlukan diisi bila ada yang sudi? "

HANIM ABU BAKR

Dalam demikian banyak impian yang di kejar... banyak juga harapan yang dibiarkan tercicir jauh ke belakang. Yang entah bila dapat dikutip... untuk mengubah menjadi syair indah. Aku terus mengalah... demi memenuhi impian mereka yang ada waktu-waktunya tidak terjangkau dek tangan. Namun pada mereka jualah bahagianya. Pada mereka jualah 'syurganya'. Lalu bunga-bunga kasih pun rajuk dan layu di taman asmara. Dan malam ini dia kembali sendirian merenung bulan... sendirian menghitung bintang. Berdoa dan mengharap agar pohon-pohon asmara kembali berbunga...

bagi aku:

dari start aku bace citer ni...aku xtaw nape hati aku sayu jek..kadang2..xtertahan air mata ni nk mengalir...adakah kerana aku terlalu menghayati cerita ini.???.setiap kali membace cerita ini...setiap itu juga air mata ni nk ngalir..tiap kali itu aku terus berhenti membaca...membetulkan emosi yang hampir kalah dengan sebuah cerita...tp hati meronta2 ingin mengetahui kesudahan cerita...tetap aku gagahi ntuk menghabiskan bacaan aku...

ye!!

aku hanya seorang perempuan...perempuan dan air mata...memang menjadi kawan baik..itu bg aku..xtaw la bg u all..sebb aku sgt mudah mengalirkan air mata..huhu

Thursday, April 8, 2010

Kalimah Cintamu



" Kau runtuhkan tembok hatiku, menjadikannya hanya untukmu... "

HAFIRDA AFIELA

Hubungan persahabatan telah menyemarakkan api cinta dalam diri Wirda dan Suffian tanpa mereka sedar. Kemunculan Izwanie menyebabkan perhatian Suffian beralih. Biarpun hati kecil Wirda masih utuh buat Suffian, Wirda cuba menjauhkan diri demi memujuk diri sendiri. Dalam merawat hati yang lara, Haiqal muncul mengisi ruang kekosongan di hati Wirda. tali pertunangan diikat. Disaat menanti hari bahagia, Haiqal pergi meninggalkannya. Kasih Wirda sekali lagi diuji.

Airy, rakan sejak di bangku sekolah dalam diam menyimpan perasaan pada Wirda namun sanggup mengetepikan perasaan sendiri demi melihat kebahagiaan Wirda. Jika Wirda hanya bahagia menerima dia sebagai teman, dia sanggup. Tapi keinginan hati, siapa yang mampu bendung daripada tersua?

Tahun berganjak, Suffian kembali menagih tempat dihati Wirda namun tiada kekosongan di situ. Ianya milik Airy. Tapi kekeliruan Airy pada cinta Wirda membuatkan dia membawa diri. Rela jika Wirda bukan untuknya.

"...Kalimah cintamu, yang ku tunggu-tunggu... "

Bagi aku:

best woo citer ni...aku stat bce citer ni..kol 6 ptg gtu...abih bce kol 10 mlm...kire2 bape jam aku bce..bg u all kjap ke lme..huhu...xleh tggal beb..sanggup xmandi nk abihkan buku ni dlu..hihi..tggal la farmville aku kt facebook tu..walaupon tanaman aku da terlebei masak..sanggup aku biarkan dlu sbb nk abihkan citer ni nye pasal...besh ending...sgt menarik walaupon ade cket la xleh timer jln cter die...huhu...tp satu la yg aku nk taw sgt...N.Y tu stand for what...

haaa...1 lg...dlm citer ni jugak aku dapat satu tempat yang sgt menarik...


dlm novel ni..cam sgt sgt besh nk g cni...skali tgk web die..mmg sgt menarik...ade bot yg bleh naik mlm2 ntuk tgk kunang2...dats y nme tempat ni firefly...hihi

Ku Utus Rindu



" Bila memori datang mendera, kutebar harapan di lautan kasih "

INTAN ARNIDA

Karissa Lisa diceraikan kerana cuba menduakan suaminya. Hidupnya semakin tertekan apabila bekas suami menafikan hak penjagaan dua orang puteri kembar mereka, Puteri Qayrina dan Puteri Qistina. Pertemuan dengan Tommy Yadees memberikan keyakinan kepada karissa. Lelaki itulah pembangkit semangatnya, juga merawat kepedihan hidupnya selama ini. Dia sedar kini, kebahagiaan bukan boleh dibeli dengan harta kemewahan. Lantaran itu, Karissa kembali menjadi wanita yang digeruni. Dendam kesumat terhadap seorang lelaki bernama suami memaksanya bertindak nekad. Lantas, bermulalah detik-detik penyamarannya yang penuh makna! Datuk Mukris pula semakin resah. Satu rahsia yang telah terpendam sekian lama berjaya dibongkar oleh wanita yang pernah bertakhta di hatinya itu. Ternyata, Karissa bukan calang-calang wanita yang boleh diperbodohkan! Namun, wajarkah karissa berdendam sebegitu rupa sehinggan tergamak memerangkap ayah kepada anak-anak sendiri? Tercapaikah impian seorang ibu ingin membuktikan kasih sayang terhadap sang puteri atau mungkinkah segalanya itu akan hanya membuka pekung di dada dan mencalar maruah insan yang pernah dikasihi? Yang pasti ada hati yang terluka...Ada jiwa yang menderita!

bagi aku:

kita jawab soklan kt atas dlu k...huhu...

1. wajarkah karissa berdendam sebegitu rupa sehinggan tergamak memerangkap ayah kepada anak-anak sendiri?
wajar...............sebab bg aku..kite kne bg pengajaran sikit kt sang ayah tu..da la main tuduh2...pastu suke2 jek amik bende yang berharga dri kita...macam dalam dunia ni dia berhak buat ape saje keputusan.

hihi..tu pendapat aku la u all lepas bce citer ni...tp xde la aku wat mcm karissan wat..nk culik bagai...ade bnyk cara lg...huhu...kire aku ni pendendam juga la...so...pada pembaca di luar..berhati2 ngn aku..huahua...(poyo siot...hahaha)

tp 1 la aku xpuas hati ngn ending citer ni..nape nk rahsia kan lg kedudukan masyalia @ qasyalia..bg aku kalo da terbongkar sumer...patut sumer dibongkarkan..nk kire due2 puteri tu xleh trime...diorang bleh trime je ibu n abang angkat sendri(eiruz)...alang2 kan...kalo dirahsiakan lg..lme2 jd teruk blik...serupa je kan..baik teruk skali jek...huhu

eh eh..aku ni sibuk nk ngomplen...cube wat novel tgk..huhu..

suke r..aku berhak mengkritik ape yang aku bce...huhu

Tuesday, April 6, 2010

My Baby Girl



" Bila aku tak nak, dia nak. Bila aku nak, dia buat daak aja! "

NASS ALINA NOAH


" Okey la aku blah dulu. Yang ni pun untuk kau juga. " Ice meletakkan satu bungkusan piza bersama-sama sebotol air berkarbonat. Tanpa menunggu Honey 'berdrama' lagi, dia terus menghilang.
Leo tersenyum tipis, merenung Ice dalam diam sehingga menghilang dari pandangan matanya.
" Pssst nyah! kau kena beli motor baru..." bisik Lavender.
" Apa hal? "
" Beli motor yang ada tiga seat tu. Ala... macam motor orang jual sayur atau putu mayam. Macam motor orang cacat tu..."
" Baik kau diam kalau tak mahu aku belasah! Huh! "

bagi aku:

aku xpaham lgsung ending citer ni..cam citer tergantung pon ade gak...penggunaan watak?..hmmm..maybe penulis ni suke nme2 yg pelik2 kot..org islam..tapi nme cam orang putih..huhu..paling xtahan cikgu doreamon...hahaha...xpaham aku...

mule2 bce citer ni..busan cket r...tp da sampai part tgah...smakin menariki,...tetapi....wah..ade tp lg tu...sampai part ending die...cam hampeh..aku xleh trima oi ending cmni...huhu

Sunday, April 4, 2010

Antara Kau & Dia



" Masihkah ada kasih dan rindu biarpun cuma sedetik? "

NAJWA AIMAN

Sama-sama bermain buih cinta didasar asmara... mengapa karamnya hanya aku seorang? Ilyana - mendampingi gadis itu saban hari, terbayangkan gadis idaman yang telah terlepas daripada genggaman. Terlerai daripada pelukan saat hujan salji melatari, membeku bersamanya api cinta yang menghangatkan. Idayu - di mana-mana wajah itu menabiri ruang pandangan. Bersilih ganti. Memenuhi ruang-ruang memori.Meletakan hari lelakinya di simpang perjalanan. Antara kasih pada Ilyana dan rindu pada Idayu. Rizmal keliru. Memiliki kedua-duanya, Rizmal akur... tidak ada hukum yang mengizinkannya. Namun pelayaran jauhnya bersama Ilyana, sering-seringnya melekakan...keseronokan-keseronokan yang disembunyikan dalam diam. Juga membiarkan Ilyana lemas keseorangan...dia bukan insan yang suka baling batu sembunyi tangan. Lalu di perlabuhan sepi ini, Rizmal menghindarkan diri daripada terlanjur lagi. Membilang harga diri yang satu-satu pergi. Namun dia tidak bisa membiarkanIlyana karam keseorangan...bila benih kasih mereka akhirnya bercambah ditaman larangan.


bagi aku:

cerita ni best...sanggup aku lupakan farmville aku..huahua..bukan farmville pon sambil bce buku ni...langsung xleh lepas u all...rase rugi ble xbce n habiskan novel ni..hihi...walaupon pada mulanya cerita novel ni slow n busan...tp ble da bce btoi2...xleh tggal plk...pk cmne ending nye plak...hihi..overall citer ni sgt menarik...konflik percintaan..

rizmal tu..aku xpaham la...macam terdesak plak.mne satu die nk..xtaw la..macam xde pendirian..kata da lupa ayu...tp nk kt ayu jugak..cakap xserupa bikin..n kalo aku jd ayu pon..aku xkan terima rizmal dlm hidup aku..yela...die da makelove ngn kakak sendri...pastu ngndung anak die plk tu...ish..xde la..yang ilyana men suke2 jek nk aturkan hidup orang padahal dlu die marah gile ngn ayu ble ayu nk cntact blik ngn rizmal...n johar..i like him..walaupon xberkemampuan..tp die bertanggung jawab..

ok la u all..bce.jgn xbce...

Friday, April 2, 2010

Tiada Lagi Cinta



" Pernahkah kau terfikir, suatu hari nanti persahabatan ini bisa bertukar menjadi hempedu duka?"

AINI

Hidup ini penuh keceriaan dan warna-warna indah. Kita tidak pernah mahu tahu apa itu kedukaan lantaran masa untuk kegembiraan mewarisi sebahagian besar daripada hidup kita tika itu. Kau bersama kenakalan dan kelincahanmu dan aku bersama kegilaan dan kedegilanku. Kita tahu wujud tika duka itu hanya saat kita dihukum kerana kegilaan dan kenakalan yang sama-sama kita pertontonkan. selebihnya, hanya hamparan bunga-bungaan yang mewangikan perjalanan hidup kita.
Namun kita tidak pernah menduga bahawa harinya akan tiba bilamana kita dipisahkan oleh pegangan prinsip kehadiran cinta yangmengocakkan ketenangan hidup kita bersama. Untaian kristal yang pernahkita karang bersama, putus dan berserakan entah dimana. Kau bersama cinta dan pegangan diri yang kian goyah sementara aku masih setia disini bertemankan janji dan prinsipku yang kau permainkan. Lalu kita kian terpisah oleh batasan waktu yang tidak berjalan seiring...

hmmm..jalan cerita yang menarik..tentang konflik remaja dari semua sudut...ini pendapat aku la u all tentang novel ni..tapi xpuas ati cket ending die...nak taw jugak cmne farah bleh je jepun n apa perasaan die yg sebenar pada asri...watak yang sangat menarik..pasangan fariza & shahril dan johan & kat..tersenyum2 sey bace part diorang( kadang2 pecah perut gelak..)..overall...puas hati..sebab ni kali ke2 bce novel ni..(aku memang suke bace galak2 kali...)..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...